30092014 - Reisverslag uit Sommières, Frankrijk van Peter Prins - WaarBenJij.nu 30092014 - Reisverslag uit Sommières, Frankrijk van Peter Prins - WaarBenJij.nu

30092014

Door: ptp

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 September 2014 | Frankrijk, Sommières

Dit is toch niet echt een fijn programma. Had ik net een stuklees tekst ingevoerd , ben ik het al weer kwijt. Maar sois, c' ect la vie d' in ordiinateur. Jullie zien het wij worden langzamerhand met wat meer Frans sap overgoten. Wij zitten nog steeds op dezelfde camping Massereau, de elfde dag inmiddels. Gisteren een hele zware regendag, er zijn hier inde buurt weer de nodige overstromingen geweest, wij hebben daar geen last van gehad, behalve , stroomuitval, maar dat was fout van de camping en een hele vieze caravan, de modder sppoot een halve meter op. En dat terwijl wij gisterenmiddag inderdaad op weg waren naar Montpellier, maar na ongeveer 10 km besloten om terug te meren naar de camping vanwege het noodweer. Overigens hebben we vandaag wel de rit naar Montpellier gemaakt en het is opnieuw gebleken, Montpellier is het Parijs van het zuiden. We waren van plan om morgen vast weer richting noorden te gaan, maar de weersverwachting voor de komende dagen is zodanig, zo rong 25 graden, dat we nog maar een paar dagen blijven. En wat doen we dan de hele dag? Langzaam opstaan , we kunnen geen brood meer kopen op de camping, restaurant en winkel zijn dicht, dus wij baken de baGuette zelf af, lezen de Telegraaf en gaan dan op weg naar hier en daar zijn weer bijtijds terug en verwenen onszelf met de geneugten van wat net franse platteland ons heeft te bieden. Net is nu 18:30 uur het is 20 graden en El/Ma zit nog lekker buiten te lezen. We hebben vanmiddag in Montkpellier uitgebreid gelunched, dus het wordt straks een eenvoudige maaltijd met baguette en saussissons merguez. Ja wat kan ik hier nog aan toevoegen. Wij leven hier comme le bon Dieu en France en daarom wil il eindigen met een driewerf vive la France et bonne change a tous

• 01 Oktober 2014 - 12:44

Trudy:

Hi luitjes. Geniet lekker. Hier gaat alles z'n gangetje. Zit in Overloon. Yvonne en Stan zijn onderweg. Ik ga morgen naar huis. Zij blijven tot zondag. Vrijdag ga ik 3 oktober vieren in Leiden. Hutspot eten dat is anders dan stokbrood en Franse worstjes.