21092014 - Reisverslag uit Sommières, Frankrijk van Peter Prins - WaarBenJij.nu 21092014 - Reisverslag uit Sommières, Frankrijk van Peter Prins - WaarBenJij.nu

21092014

Door: ptp

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 September 2014 | Frankrijk, Sommières

Hallo luyden,

Sinds gisterenmiddag staan wij op camping Massereau in het plaatsje Sommieres in het departement l'Herault.
Kamperen is in het algemeen vrij laxed, maar kan soms toch ook wat enerverend zijn. Op onze vorige locatie in Meyras aan de Ardèche begon het donderdagavond te regenen, te storten en nog veel meer. Je kon de rivier horen, maar vanwege het donker nauwelijks zien. Rond middernacht moesten de lager gelegen gasten evacueren uit voorzorg. En het water bleef stijgen. En het licht viel regelmatig uit. Wij hadden in de caravan helemaal geen electriciteit meer. Maar de campingbazin zei ons, dat wij niet hoefden te vertrekken. Het waren een aantal toch wat angstige uren die nacht, waarin ook weinig geslapen werd. Ik neb een foto toegevoegd, die in ieder geval de locatie weergeeft.
Net algemene probleem op de meeste campings is, dat er niet overal WiFi is, meestal alleen rond de receptie en dat beperkt de communicatie behoorlijk. H
Nog een voorbeeld hoe sommige an zich eenvoudige zaken soms toch heel wat tijd kunnen nemen. Ik had vlak voor vertrek in 's Gravenzande een 12 volts stekker gekocht voor de coolblue, omdat de oude het niet meer lekker deed. Die wilde ik vrijdag gaan vervangen, maar toen bleek, dat de draden aan de nieuwe stekker gesoldeerd moesten worden en ik heb hier geen soldeerbout. En ik wilde er een met schroeven als bevestiging voor de draad. Dus gevraagd bij de receptie en ja in Aubenas, ca 20 km zijn drie doe-het-zelvers. Op naar Aubenas. Nummer een was permanent gesloten nummer twee was uitverkocht, maar zei bij de naastgelegen Intermatche, van dezelfde keten, kun je ze wel krijgen. Nee dus, maar zei een vriendelijke dama hierachter zijn twee zaken die ze wel hebben, alleen het is nu half een e ze hebben middagpauze tpt 2 uur. We hebben tussentijds een heerlijke plat du jour genomen in een nabijgelelen restaurantje. Even na tweeën bij de betreffende zaak. Permanent gesloten , de andere hebben we niet kunnen vinden. Nog niet ten einde raad ging ik naar de Nissan dealer, die verwees ons naar xe Renauklt dealer, die het niet had maar zei achter de Fiata dealer zit een soort van Kwikfit, die moet dat wel hebben. Nee zei de vriendelijke meneer bij Kwikfit, dat verkopen wij niet, maar ik geef u een adres inde binnenstad, want die verkopen dat wel. En wat denk je?nee, dat verkopen wij niet, maar hier niet zover weg, op loopafstand, is het bedrijf zo en zo, die heeft ze.
En geloof het of niet. Ze verkopen in Frankrijk waarlijk ook 12 volt stekkers met scbroefcconnectoren. We vertrokken van de camping om 11 uur en waren terug om 16:30.

Na al die emoties blijven wij op deze camping in Sommieres voorlopig maar even staan.
Het is nu alf een en de temperatuur in de schaduw is 26 graden.
De camping zelf is redelijk groot en heeft, wat je steeds meer ziet op de grotere campings op een deel van de plaatsen chalets en stacaravans neergezet. Beetje jammer, zo gaat het echte kampeergevoel een beetje weg.
Maar dat laat onverlet, dat ik nu eindig met het uitspreken van: Vive la France

• 21 September 2014 - 19:25

Peter Prins:

Hihihi....... Hoe heet dat ook alweer.... Van het kastje naar ........
    Toch wel angstig ja dat slechte weer en zeker ook dat er dus mensen zijn overleden..... Bah... Gebeurd ieder jaar....
    Maar 26 graden is natuurlijk niet verkeerd. Hier gaan de temperaturen dalen morgen, dus 26 gaan wij denk ik niet meer halen.
    Het camping gevoel hou je toch wel als je in je caravan aan het bivakeren bent toch...?zeker als je ook weer je plee moet legen....!!!:)
    Ik zou zeggen: amusez-vous, faire attention et profiter de la vie Francais.
    Gros bisou!!